سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 26 مهر 1400 در ساعت 41 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معرفی انواع تابلو دکوری

تابلو بوم به عنوان یک قاب برای ارائه‌ی آثار هنری به کار می‌رود. گاهی ممکن است که از متریال مختلف برای ارائه‌ی نقاشی استفاده شود. اما اغلب آثار ارائه شده اکثرا روی بوم نقاشی عرضه می‌شوند. صنعت چاپ یکی از صنایع مهم در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. زیرا بسیاری از انواع تابلو دکوراتیو با استفاده از این صنعت ارائه می‌شوند. پیشرفت چاپگرها در رابطه با ارائه‌ی یک اثر با کیفیت بالا، موجب شد که بیشتر طراحان از آن استقبال کنند. به همین دلیل در پوستر دیواری یا کاغذ دیواری نیز از این روش استفاده می‌شود. بوم می‌تواند بدون قاب روی دیوار نصب شود. اگر از جنبه‌ی هنری به چیدمان نگاه شود، استفاده از قاب ضرورتی نخواهد داشت. همچنین در شیو‌ه‌های نقاشی مدرن دیگر از تزئینات جانبی مانند قاب استفاده نمی‌شود. در نتیجه بیشتر این آثار به صورت بوم ساده عرضه می‌شوند. تابلو دیواری می‌تواند دارای موضوعات متنوعی باشد. سبک و موضوع اثر، دو مبحث کاملا جداگانه هستند. مناظر، طبیعت، گل، تصاویر گرافیکی، چهره و ... از موضوعات پرطرفدار هستند. همچنین سبک‌هایی مانند مدرن و کلاسیک بیشترین کاربرد را در تابلو چاپی دارند. البته این طرح‌ها گاهی به صورت فانتزی، مفهومی و انتزاعی نیز ارائه می‌شوند. در ادامه با انواع آثار نقاشی پرطرفدار آشنا خواهیم شد.

 

 

تابلو دیواری منظره یا طبیعت

یکی از انواع آثار چاپی که در بازار به وفور دیده می‌شود، تابلو طبیعت است. طبیعت دارای سوژه‌های متعددی برای استفاده در آثار هنری است. یک هنرمند عکاس از یک منظره، می‎تواند از زوایای مختلف عکاسی کند. در واقع دیدگاه هر هنرمند از یک سوژه متفاوت است. همین موضوع در مورد هنرمند نقاش نیز صدق می‌کند. در مورد آثار چاپی مانند تابلو دیواری چاپی، از همین عکس و نقاشی‌ نقاشان برای چاپ استفاده می‌شود. بنابراین این نوع آثار بسیار متنوع هستند. دوری از فضاهای طبیعی مانند جنگل، کوه و دریا و درگیر شدن با زندگی شهری، موجب شده است که این گونه موضوعات طرفداران زیادی داشته باشد. آسمان آبی و سبزی درختان در این نوع آثار، شور زندگی را در مخاطب زنده خواهد کرد. انرژی مثبت که از چنین تصاویری در ذهن نقش می‌بندد، موجب آرامش ذهن خواهد شد. گاهی تصاویر طبیعی به صورت نقاشی، عکس و ... ارائه می‌شوند. در مورد عکس که به عنوان یک تابلو ارائه می‌شود، کیفیت نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. اما در مورد آثار نقاشی که قرار است روی بوم چاپ شوند، باید به سبک اثر دقت شود. با خرید تابلو طبیعت می‌توانید از آن در بخش‌های مختلف ساختمان استفاده کنید.

 

 

انواع تابلو نقاشی چهره

چهره، صورت یا پرتره به عنوان یکی از سوژه‌های انواع تابلو چاپی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمایل هنرمندان نقاش به ارائه آثار با این مضمون، تنها مربوط به دوره‌ی معاصر نیست. در واقع از همان ابتدا که بشر توانست تصاویری را خلق کند، صورت انسان و سایر موجودات برای او اولویت داشتند. این موضوع را می‌توان در مجسمه‌ها و نقش برجسته‌های باستانی مشاهده کرد. در دوره‌ی رنسانس که هنرمندانی مانند داوینچی آثار بسیار فاخری را ارائه کردند، نیز ترسیم تابلو چهره بسیار رواج داشت. بسیاری از هنرمندان این دوره مانند رافائل، تصویر چهره خود را نیز به عنوان یک اثر هنری ارائه می‌دادند. اما شاید این سوال در ذهن شما خطور کند که علت تمایل هنرمندان به ارائه‌ی آثار پرتره چیست؟ هنرمند می‌تواند در یک تابلو دکوراتیو که برای تزئین در دکوراسیون به کار می‌رود، از موضوع چهره استفاده کند. تمامی خطوط و حالت‌های چهره می‌تواند بیانگر احساس نقاش از ارائه‌ی اثر باشند. حس ترس، خشم و ... در بیشتر این تصاویر در انواع تابلو نقاشی دیده می‌شود. میزان استقبال مخاطبان و فروش تابلو صورت نیز امروزه به دلیل ارائه‌ی آثار مدرن در این حوزه، بسیار بیشتر از گذشته است.

 

 

تابلو گل برای منازل مسکونی

منازل مسکونی که توسط طراحان طراحی می‌شوند، بخش اعظمی از کار معماران داخلی را تشکیل می‌دهند. انتخاب تابلو مناسب برای یک فضای مسکونی می‌تواند با توجه به عوامل متعددی صورت بگیرد. گل یک عنصر زیبا در طبیعت محسوب می‌شود. بدیهی است که هنرمندان از این عنصر غافل نیستند و از آن در آثار هنری خود مانند تابلو دیواری، استفاده می‌کنند. گل سفید، قرمز، آبی و ... هر کدام به عنوان یک نماد از مفهوم خاصی شناخته شده اند. در انواع آثار چاپی، این عنصر کاربرد بسیار زیادی دارد. در یک فضای مسکونی، بخش‌هایی مانند اتاق خواب، پذیرایی، نشیمن و ... وجود دارد. هر کدام از این بخش‌ها نیازمند دیزاین و طراحی خاص خود هستند. مثلا تابلو گل بیشتر برای فضاهای خانوادگی مانند نشیمن و پذیرایی کاربرد دارد. این عنصر را در این گونه فضاها در فرش، کاغذ دیواری، پوستر دیواری و.... مشاهده می‌ کنید. علاقه به استفاده از طرح گل در آثار هنری، سابقه‎‌ی بسیار طولانی دارد. گاهی قدمت استفاده از یک طرح به دوران باستان برمی‌گردد. با توجه به مناسب بودن قیمت تابلو چاپی، از آن می‌توان برای تزئین دیوار فضاهای داخلی استفاده کرد. موضوع انواع تابلو باید با نوع دکوراسیون همخوانی داشته باشد.

 

 

 

کاربرد تابلو مدرن در دکوراسیون داخلی

در هر دوره‌ای یک سبک هنری مورد استقبال قرار می‌گیرد. این موضوع در ادبیات، نقاشی، معماری و ... وجود دارد. به همین دلیل سبک‌های مختلف هنری، یکی پس از دیگری ظهور می‌کنند. شاید هر سبک متناسب با شرایط حاکم بر همان دوره به وجود می‎‌آید. بسیاری بر این عقیده هستند که پیروی محض از سبک‌های هنری روز، نمی‌تواند آرامش درونی مخاطبین را فراهم کند. در مورد تابلو نیز همین مباحث وجود دارد. به عنوان مثال امروزه سبک مدرن در جای جای معماری خود را نشان داده است. دکوراسیون داخلی امروزی، به سمت سادگی و دوری از تزئینات پیش می‌رود. در واقع این دو مورد از ویژگی‌های اصلی سبک مدرن هستند. بنابراین در انواع تابلو دیواری نیز این دو رعایت می‌شود. کاربرد تابلو مدرن در دکوراسیون مدرن بسیار با اهمیت است. برای یک ساختمان که با استفاده از شیوه‌ی مدرنیسم طراحی شده است، باید از تابلو مدرن استفاده کرد. گاهی برخی از افراد این نوع آثار چاپی دکوراتیو را در چیدمان کلاسیک به کار می‌برند. این امر کاملا اشتباه است و چیزی جز ایجاد یک فضای نامتعادل را به همراه نخواهد داشت. مدرنیته در بسیاری از آثار هنری مانند تابلو خود را صورت های مختلف نشان داده است.

 

 

تابلو کلاسیک جدید

بسیاری از افرادی که در اینترنت به دنبال خرید تابلو هستند، عبارت تابلو کلاسیک جدید یا تابلو مدرن جدید را جستجو می‌کنند. بنابراین جدید بودن یک طرح و عدم استفاده از طرح‌های تکراری در دکوراسیون، برای مخاطبان بسیار اهمیت دارد. سبک کلاسیک در ابتدا در اروپا بسیار مورد استقبال واقع شد. بازگشت به ارزش‌های دوران باستان یکی از اهداف آن بود. در واقع دنبال کنندگان این شیوه، عقیده داشتند که در کلاسیسیسم تناسب، تعادل، زیبایی و ... وجود دارد. در انواع تابلو چاپی نیز امروزه از انواع نقاشی کلاسیک آن دوران استفاده می‌شود. این آثار توسط نقاشان بسیار معروف ترسیم شده اند. مفاهیم و موضوعات به کار رفته در این آثار، اغلب به حوادث و اتفاقات تاریخی و مذهبی اشاره دارد. در یک فضای کلاسیک، طبیعتا باید از یک تابلو کلاسیک استفاده شود. یکی از نکاتی که در هنگام خرید تابلو برای یک دکوراسیون داخلی کلاسیک، به آن توجه شود، استفاده از قاب است. یک قاب کار شده و دارای تزئینات می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای این نوع تابلو باشد. البته بسیاری از افراد نیز از بوم نقاشی بدون قاب استفاده می‌کنند. انواع طرح و تصاویر جدید برای تابلو دکوراتیو، که تا کنون کمتر چاپ شده اند، جهت سفارش مشتریان ارائه می‌شوند.  

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()